Hoe plaats ik een bestelling?

PrintConcept.be is nu Flyer.be!

Vanaf nu kan je niet meer bestellen op PrintConcept.be en lopen alle
bestellingen via Flyer.be. Voor jou verandert er weinig: een groter productaanbod,
dezelfde kwaliteit en dezelfde prijs!

GA NU NAAR FLYER.BE

Log in, als klant, met je PrintConcept.be gegevens. We hebben je profiel en adressen overgezet.

RAADPLEEG JE HISTORIEK OP PRINTCONCEPT.BE

Je kan nog tot 12 januari 2017 de historiek van je bestellingen en facturen raadplegen op PrintConcept.be.

Gepost op di, 26/07/2011 - 10:17 in category Alle technische info

Heb je toch vragen?

We helpen je graag verder.

FAQ

De overstap naar Flyer.be

PrintConcept is Flyer.be geworden... waarom?

In 2012 fusioneerden Flyer.be en PrintConcept.be en vormden zo één van de grootste online drukkers in de Benelux en Frankrijk. De afgelopen jaren werkten we hard achter de schermen om die fusie stap voor stap compleet te maken.

Op 16/02/2016 namen we de allerlaatste hindernis en voortaan gaan we verder onder één naam, met één bedrijf en één team. We zijn allemaal een beetje Flyer.be. #iedereenflyer

Wil je een kleine voorstelling van Flyer.be? Klik dan hier.

Kan ik echt niet meer bestellen op PrintConcept.be?

Helaas niet, vanaf nu kan je niet meer bestellen op PrintConcept.be. Je wordt met open armen ontvangen bij Flyer.be.

Je accountgegevens zijn reeds overgezet (login en paswoord/leveradres/facturatieadressen).

De historiek van je bestellingen en facturen kan je nog tot 12 januari 2017 raadplegen op je account op PrintConcept.be.

Stel het niet uit en maak nu de overstap. Probeer het nu.

Worden mijn gegevens van PrintConcept.be overgezet naar Flyer.be?

Inderdaad, je account gegevens werden reeds overgezet naar Flyer.be.

  • - Je profiel
  • - Je adresboek
  • - Je facturatieadressen

Facturen, afgewerkte bestellingen, opgeslagen ontwerpen en offertes blijven zichtbaar in je PrintConcept.be account maar werden om technische redenen niet overgezet naar je Flyer.be account.
Wees gerust, deze informatie kan je nog tot 12 januari 2017 raadplegen op PrintConcept.be.

Had je ook al een Flyer account? Dan blijf je gewoon beide accounts behouden en kan je op Flyer.be inloggen met je Flyer account.

Kan ik mijn 'vorige bestellingen' raadplegen op mijn overgezette account op Flyer.be?

Neen, je afgewerkte bestellingen worden niet overgezet.

Op Flyer.be log je in met je gegevens van PrintConcept.be en vind je je profiel, adresboek en facturatieadres terug.

De historiek van je bestellingen, facturen en opgeslagen ontwerpen kan je nog tot 12 januari 2017 raadplegen op PrintConcept.be.

Worden mijn 'facturen' overgezet naar mijn Flyer.be account?

Neen, de facturen van eerder geplaatste bestellingen worden niet overgezet naar Flyer.be.

De historiek van je facturen, bestellingen en opgeslagen ontwerpen kan je nog tot 12 januari 2017 raadplegen op PrintConcept.be.

Tot wanneer kan ik mijn 'vorige bestellingen' en 'facturen' raadplegen op PrintConcept.be?

Je facturen, eerder geplaatste bestellingen en opgeslagen ontwerpen kan je nog tot 12 januari 2017 raadplegen op PrintConcept.be.

Ik wil een vorige bestelling van Printconcept.be herbestellen. Is dit mogelijk?

Dit is helaas niet mogelijk.
Je kan wel je oude bestelling raadplegen op PrintConcept.be en op Flyer.be net hetzelfde product configureren en bestellen.

Bel naar onze klantendienst op het nummer 078 15 01 01. Zij zullen je met veel plezier verder helpen.

Hoe moet ik inloggen op Flyer.be?

Ga naar Flyer.be en klik bovenaan je scherm op 'aanmelden'. Geef je e-mailadres en wachtwoord in (dezelfde gegevens die je gebruikte op PrintConcept.be).

Ben je je paswoord vergeten? Geen probleem. Vraag een nieuw paswoord aan op Flyer.be en log opnieuw in.

Als je een nieuw wachtwoord aanvraagt op de ene website, raden we je aan om dit ook op de andere website te doen. Zo hoef je maar één wachtwoord te onthouden om je in te loggen op je profiel bij PrintConcept.be en bij Flyer.be.

Ik wil mijn paswoord wijzigen op mijn PrintConcept.be account.

Vraag gewoon een nieuw paswoord aan op PrintConcept.be.

Hou er wel rekening mee dat je profiel op Flyer.be en op PrintConcept.be niet met elkaar gelinkt zijn.
Als je een nieuw wachtwoord aanvraagt op de ene website, raden we je aan om dit ook op de andere website te doen. Zo hoef je maar één wachtwoord te onthouden om je in te loggen op je profiel bij PrintConcept.be en bij Flyer.be.

Ik ken mijn login niet meer van mijn PrintConcept account. Wat moet ik doen?

Vraag gewoon een nieuw paswoord aan op PrintConcept.be.

Als je een nieuw wachtwoord aanvraagt op de ene website, raden we je aan om dit ook op de andere website te doen. Zo hoef je maar één wachtwoord te onthouden om je in te loggen op je profiel bij PrintConcept.be en bij Flyer.be.

Ik was klant bij Flyer.be, maar onlangs heb ik nog een bestelling geplaatst op PrintConcept.be.
Hoe moet ik nu inloggen op Flyer.be?

Je was reeds klant bij Flyer.be, log dus gewoon in met je Flyer account.

Ben je je paswoord vergeten? Geen probleem. Vraag een nieuw paswoord aan op Flyer.be en log opnieuw in.

Biedt Flyer.be hetzelfde productgamma aan als Printconcept.be?

Op Flyer.be vind je een groter aanbod, je hebt voortaan dus meer keuze!

De prijzen van Flyer.be en PrintConcept.be waren al voor 99% op elkaar afgestemd. Voor de overige 1% namen we steeds de goedkoopste optie.
Ontdek het volledige productaanbod op Flyer.be.

Zijn de producten op Flyer.be ook zo goedkoop als op PrintConcept?

De prijzen van Flyer.be en PrintConcept.be waren al voor 99% op elkaar afgestemd. Voor de overige 1% namen we steeds de goedkoopste optie.

Ik ontwierp mijn bestanden steeds in de designtool. Kan dit ook op Flyer.be?

Flyer.be gebruikt dezelfde designtool, op dat vlak verandert er dus niets voor jou. Je kan ook nog tot 12 januari 2017 de historiek van je gemaakte ontwerpen raadplegen via je profiel op PrintConcept.be.

Hoe bestellen op Flyer.be?

Het bestellen op Flyer.be is gemakkelijk en snel. We leggen je de verschillende stappen uit om je bestelling te plaatsen. Je zal zien, voor jou verandert er weinig!

Levering: wat zijn de mogelijkheden bij Flyer.be?

Je hebt dezelfde levermethodes als bij PrintConcept.be en zelfs nog meer.

Bij Flyer.be werken we ook met een uitgebreid netwerk van FlyerStores die je bijstaan met advies op maat, papierstaaltjes en het gratis afhalen van je levering. Je persoonlijk adviespunt!

Ik heb net een bestelling geplaatst op PrintConcept.be. Wordt mijn order nog afgewerkt?

Uiteraard werken we je order met alle zorg af. Om een nieuwe bestelling te plaatsen, log in op Flyer.be met je gegevens van PrintConcept.be.

Kan ik nog steeds terecht bij mijn contactpersoon bij PrintConcept.be?

Absoluut! Achter de schermen waren we al één team, nu brengen we dat naar buiten. Contacteer je contactpersoon gerust, maar schrik niet als hij opneemt met "Hallo Flyer.be".

Krijg ik dezelfde voordelen op Flyer.be?

Flyer.be biedt een aantal extra voordelen die je bij PrintConcept.be niet had, zoals de ophaling van je pakje in één van onze FlyerStores.

Persoonlijke voordelen die je had bij PrintConcept.be worden in de mate van het mogelijke ook overgezet.
Je neemt hiervoor best contact op met onze klantendienst of met je contactpersoon bij PrintConcept.be.

ALGEMEEN

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Via onze bestelwizard plaats je in 4 eenvoudige stappen je bestelling:

  • 1. Stel je product samen.
  • 2. Laad je bestanden op via onze uploadtool.
  • 3. Vul je facturatie- en leveringsgegevens in .
  • 4. Betaal veilig online.

Kan ik mijn bestelling achteraf nog wijzigen of annuleren?

Van zodra je bestelling betaald is, kan er niets meer gewijzigd worden aan je bestelling. Controleer je bestand dus heel goed voor je je bestelling definitief plaatst.

Hoe gebruik ik een promocode?

Op de pagina van je winkelwagen vind je een vak waar je de gekregen promocode kan invullen. Je promotie zal meteen verwerkt worden zodat je onmiddellijk de juiste prijs van je bestelling te zien krijgt.

Kan ik andere formaten bestellen dan de standaardformaten?

Je kan bij ons ook drukwerk bestellen dat geen standaardformaat heeft. Hiervoor kies je het kleinste formaat waar jouw formaat in past en je selecteert de optie "bijsnijden". Hier wordt een kleine meerkost voor aangerekend.

Kan ik een andere oplage bestellen dan vermeld op de website?

Je kan ook andere oplages kiezen dan de oplages die in onze prijzentabellen staan. Bovenaan in de tabel is een vak voorzien waar je je gewenste aantal kan ingeven. Onze site berekent automatisch de juiste prijs.

Kan ik andere papiersoorten bestellen dan de papiersoorten op de website?

Neen, je bestelling wordt steeds in combinatie met verschillende andere opdrachten gedrukt. Hierdoor kunnen we de kosten spreiden over verschillende klanten, waardoor je uiterst lage prijzen betaalt. Om zo veel mogelijk te kunnen combineren, drukken wij steeds op vaste papiersoorten. We hebben een groot gamma papiersoorten. Vraag hier een samplewaaier aan.

Kan ik van een flyer twee verschillende versies bestellen?

Ja, je kan twee versies van een flyer bestellen. Plaats hiervoor de gekozen flyer twee keer in je winkelwagen, met de gewenste oplage per versie. De prijs wordt per versie berekend, omdat elke versie ook twee plaatsen inneemt op het drukvel. Je verschillende ontwerpen laad je per job op via onze upload tool.

Hoe bereken ik het gewicht van mijn drukwerk?

Bij de specificaties van onze producten staat steeds het papiergrammage vermeld. Dit grammage geeft het gewicht weer van 1 vel papier van 1 m². Aan de hand van de afmetingen van je drukwerk kan je dan gemakkelijk het gewicht berekenen. Bijvoorbeeld: flyer A4 (297 x 210 mm): 135 gram papier, 135 gram x 0,297 x 0,210 = 8,42 gram per A4 flyer.

Kan ik voor extra afwerking kiezen?

Afhankelijk van het product dat je bestelt, kan je kiezen voor een aantal extra opties.

  • - Boorgat (3 mm of 6 mm): Aanbrengen van één of meerdere gaatjes, bijvoorbeeld voor klasseermappen.
  • - Perforeren: Aanbrengen van een scheurstrook waardoor het drukwerk makkelijk scheurbaar wordt zonder de rest van het drukwerk te beschadigen.
  • - Nummeren: Automatisch aanbrengen van verschillende opeenvolgende nummers op een drukwerk.
  • - Uitkappen: Een specifieke vorm uit een drukwerk kappen of stansen aan de hand van een kapvorm.
  • - Bijsnijden: Het bijsnijden van je drukwerk naar een ander formaat dan een standaardformaat.
  • - Sorteren: Drukwerk verpakken voor postbedeling, bijvoorbeeld per 100 stuks.
  • - Blinddruk: Het aanbrengen van reliëf in het drukwerk (bijvoorbeeld een logo).
  • - Vouwen: Machinaal vouwen van folders in een zwaarder grammage.

OPMAAK

Onze nieuwe designtool?

We sleutelen regelmatig aan onze designtool om meer mogelijkheden aan te bieden aan onze klanten. We zijn inmiddels aan versie 2.1. Alle nieuwe mogelijkheden vind je op onze speciale designtool-pagina. Heb je toch nog vragen over de designtool of mogelijke verbeteringen, laat het ons weten via de contactgegevens bovenaan deze help-pagina.

Kan ik een drukproef krijgen?

Ons systeem van combinatiedrukwerk en onze levertermijnen laten ons niet toe je een drukproef toe te sturen. Wanneer 1 enkel exemplaar van je drukwerk klaar is, zijn alle exemplaren klaar. Bij het uploaden van je bestanden in onze designtool kan je rechtsboven klikken op "voorbeeld downloaden". Zo krijg je gratis een digitale drukproef. Opgelet: een voorbeeld op een beeldscherm is steeds in RGB, drukwerk wordt steeds gedrukt in CMYK, er kan dus een kleine kleurafwijking zijn.

Kunnen jullie ook de opmaak van mijn bestanden verzorgen?

Dat kan, vraag daarvoor een offerte op maat aan via info@Flyer.be. Je kan natuurlijk ook kiezen uit onze gratis lay-outs die je zelf in onze designtool kan aanpassen met je eigen tekst en foto's.

Welke opmaakprogramma’s raden jullie me aan?

We raden je aan om je bestand op te maken in Adobe InDesign, Adobe Photoshop of Adobe Illustrator. Programma's zoals Word en Publisher leveren niet altijd de kwaliteit die jij verdient. Ze geven vaak een onverwacht resultaat.

Welke bestanden kan ik aanleveren?

In onze uploadtool kan je een pdf of jpg-bestanden opladen. We raden voor een pdf steeds PDF/X-1a:2001 aan. Het beste resultaat bekom je als je onze technische tips opvolgt: Hoe maak ik een drukklaar bestand.

Wat is resolutie?

De grootte van een afbeelding drukken we uit in pixels. Dat zijn de punten waaruit een beeld is opgebouwd. De dichtheid van de inktpuntjes waarmee je ontwerp gedrukt wordt? Dat is de resolutie. Hoe méér puntjes per inch (dpi), hoe hoger de kwaliteit van je afbeelding. Beelden op je computerscherm worden in 72 dpi getoond. Maar voor drukwerk heb je een resolutie van 300 dpi nodig. Meer informatie vind je hier: Resolutie.

Wat is afloop? (bleed)

De afloop is een extra rand rondom jouw ontwerp, waarin je de achtergrond van het ontwerp door laat lopen. Deze afloop wordt er uiteindelijk afgesneden. Dankzij de afloop zullen eventuele snijafwijkingen niet zichtbaar zijn en voorkom je het risico dat je witte randen hebt rondom je drukwerk. Meer uitleg over afloop vind je hier: Afloop.

Welke kleuren gebruik ik?

We drukken standaard Full Color. Hiervoor hebben we bestanden nodig in CMYK. Je kleuren worden dan opgebouwd uit cyaan, magenta, geel en zwart. Op beeldschermen worden steeds RGB kleuren gebruikt. Deze kleuren kunnen niet gedrukt worden, wat tot kleurverschillen in het drukresultaat kan leiden. Daarom vragen we je om de kleuren om te zetten naar CMYK. Meer informatie over CMYK vind je hier: Kleuren.

Wat is grijperwit?

Wanneer je een ontwerp voor een enveloppe maakt, moet je rekening houden met grijperwit. Dit is een marge van 8 mm bovenaan de envelop die niet bedrukt kan worden omwille van de grijpers die er geplaatst worden om de enveloppen door de drukpers trekken.

Wat zijn lettercontouren?

Niet elke computer heeft dezelfde lettertypes (fonts). Hierdoor kan het zijn dat een document in een bepaald lettertype op een andere computer anders wordt weergegeven. Om te voorkomen dat een tekst verandert in een ander lettertype, dient de tekst te worden omgezet naar lettercontouren. Dit wordt ook ‘outlines’ genoemd. Meer informatie over hoe je tekst moet omzetten naar lettercontouren vind je hier: Het beste drukresultaat met lettercontouren.

Als ik een drukproef download van mijn drukwerk, zie ik diagonaal een woord staan...

Dat klopt. Deze vermelding is ons watermerk en duidt aan dat het om een voorbeeld van je drukwerk gaat. Geen zorgen, deze vermelding wordt nooit mee gedrukt.

ZELF ONTWERPEN IN DE DESIGNTOOL

Ik wil mijn eigen drukwerk ontwerpen. Waar moet ik beginnen?

De nieuwe Designtool heeft alles wat je nodig hebt om een kwalitatief en professioneel ontwerp te maken zonder software. Zonder kennis van een grafisch programma kan je onmiddellijk aan de slag en het programma biedt heel veel mogelijkheden. Plaats een product in je winkelwagen en klik op 'Maak je design online'.
Je kan:

  • - tussentijds je ontwerp opslaan.
  • - een gratis lay-out kiezen.
  • - een eigen afbeelding toevoegen.
  • - een afbeelding uit de Fotolia afbeeldingenbibliotheek integreren in je ontwerp.
  • - tekst toevoegen, een lettertype kiezen, de grootte en kleur aanpassen.
  • - een vorm (rond, vierkant, rechthoekig, enz.) toevoegen en bewerken.
  • - tekst of afbeeldingen op de voor- of achtergrond plaatsen.

Kan ik mijn ontwerp tussentijds opslaan?

Het is altijd goed om je ontwerp tussentijds op te slaan.
Klik in de designtool op 'Opslaan'. Sluit vervolgens het venster van de Designtool. Klik in je profiel op 'Opgeslagen ontwerpen'. Nu kan je weer aan de slag en je ontwerp finaliseren.

Wat is Fotolia en hoe krijg ik het logo van Fotolia uit de afbeelding?

Fotolia is een online afbeeldingenbibliotheek die foto’s van hoge kwaliteit te koop aanbiedt. Ze zijn rechtenvrij, dus kan je ze na aankoop zonder problemen legaal gebruiken.
Dankzij onze samenwerking met Fotolia kan je nu, via de designtool, de foto's vinden die je nodig hebt om professionele foto's in je eigen ontwerp toe te voegen.
Als je een afbeelding koopt uit de Fotolia afbeeldingsbibliotheek, wordt de prijs automatisch toegevoegd in je winkelmandje. Voor een afbeelding betaal je €4 (kleiner formaat) of €8 (A4 formaat of groter).
Je koopt het gebruiksrecht om het beeld één maal te gebruiken. Een herdruk van je ontwerp is natuurlijk altijd mogelijk.
Schrik niet als je tijdens het ontwerpen een watermerk over het beeld ziet: dit is om het copyright te beschermen. Dit watermerk zal niet zichtbaar zijn op je uiteindelijke drukwerk.

Hoe voeg ik een afbeelding uit de Fotolia bibliotheek toe?

Klik in de designtool op het icoontje 'Fotolia' (in de balk bovenaan). Zoek een beeld via een zoekterm in het Nederlands. Selecteer de gewenste afbeelding en klik op 'OK'. Het beeld staat in je ontwerp in lage resolutie.
Geen zorgen, alle foto’s uit de Fotolia bibliotheek zijn haarscherp in het uiteindelijke drukwerk, zónder Fotolia watermerk.

De afbeeldingen uit Fotolia bibliotheek lijken onscherp?

De gekozen Fotolia foto zal in de Designtool in lage resolutie weergegeven worden. Daarom zijn ze soms wat minder scherp. Op je uiteindelijke drukwerk zijn de foto's van Fotolia haarscherp en zonder vermelding van het watermerk.

Moet ik de volgende keer voor dezelfde, aangekochte foto opnieuw betalen?

Je koopt het gebruiksrecht om het beeld 1x te gebruiken. Een herdruk van je ontwerp is natuurlijk altijd mogelijk.

Hoe maak je een afbeeldingsbibiliotheek?

Je kan je eigen afbeeldingen bewaren in je bibliotheek. Plaats een product in je winkelwagen en klik op 'Maak je design online'. Je bevindt je nu in de Designtool. Klik in de navigatie op het icoontje 'Afbeelding'. De volgende boodschap verschijnt: 'Kies een beeld vanuit je bibliotheek of je bureaublad'. Klik vervolgens op 'Mijn bibliotheek'. Hier kan je een dossier aanmaken en daarin kan je beelden toevoegen.

Kan ik een kant-en-klare lay-out uit jullie gamma aanpassen?

Dat kan zeker. Op de productpagina vind je rechtsboven een knop om alle lay-outs te bekijken. Kies een lay-out en pas hem in de designtool aan met je eigen tekst en eventuele foto's.
Opgelet: het formaat en product van de lay-outs staat vast. Wil je graag een ander product, moet je terug gaan naar de gewenste productpagina en daar uit de beschikbare lay-outs kiezen.

Kan ik ook een eigen ontwerp aanleveren?

Uiteraard is het mogelijk om je eigen ontwerp te laten drukken. Je kan je bestand(en) uploaden nadat je het formaat, de papiersoort, eventuele afwerkingen en het aantal hebt aangegeven. Op die pagina vind je (rechtsboven) ook de technische specificaties voor je ontwerp. Plaats het product in je winkelmandje en klik op de knop 'Upload jouw design' (rechtstreeks uploaden) of 'Upload of maak je ontwerp online' (je bestand uploaden via de designtool).

Wordt mijn ontwerp gecontroleerd?

Als je de Designtool gebruikt, zal je bestand automatisch online gecontroleerd worden op verschillende punten. Je zal een foutmelding krijgen als er op deze punten iets niet klopt. Opgelet, je krijgt een melding van de fouten, maar die worden niet automatisch aangepast. Dat doe je zelf in de designtool. Vraag bij twijfel raad aan een grafisch ontwerper.

Wil je een meer professionele controle die je bestand heel grondig nakijkt voor het in druk gaat? Dat kan aan een prijs van € 4,99 excl. BTW.

WAT IS EEN PROFESSIONELE CONTROLE?

Welke punten worden gecontroleerd bij een professionele controle?

Voor €4,99 excl. BTW kan je de optie "Professionele controle" aanvinken. Jouw bestand wordt dan gecontroleerd door onze prepress-afdeling vooraleer het in druk gaat. Zij controleren de volgende zaken:

  • Afloop: De afloop is een extra rand om jouw ontwerp, waarin je de achtergrond van het ontwerp door laat lopen. Deze afloop wordt er uiteindelijk afgesneden. Dankzij de afloop zullen eventuele snijafwijkingen niet zichtbaar zijn en voorkom je het risico dat je witte randen hebt rondom je drukwerk. Voor meer info, klik hier.
  • Kleuren: We drukken enkel in de kleuren CMYK. Als jouw bestand is opgemaakt in RGB of PMS-kleuren, worden die omgezet naar CMYK. Voor meer info, klik hier.
  • Overdruk: Als in jouw ontwerp verschillende kleurvlakken over elkaar staan, bekijken we of de optie "overdruk" aangevinkt is. Is dat zo, dan zal de kleur van de overlappende vlakken een combinatie zijn van de twee kleuren. We controleren dit en contacteren jou in geval van twijfel.
  • Lettertype: Wanneer je je bestand in je grafisch programma omzet naar PDF, moet je ook de lettertypes overdragen. Anders zal jouw lettertype vervangen worden door een standaard lettertype. We controleren of je lettertype gelinkt is aan de PDF en contacteren jou indien dit niet het geval is.
  • Formaat: We controleren of je bestandsformaat overeenkomt met het bestelde product. Wil je graag een flyer in formaat A5 bestellen maar is jouw bestand opgemaakt op A6? Dan vragen we jou om ons een nieuw bestand te bezorgen.
  • Resolutie: De minimum resolutie voor je bestand is 300 dpi (150 dpi voor grote formaten). Ligt jouw resolutie lager, dan is de kwaliteit van je bestand te laag en zal je beeld gepixeld zijn. We vragen jou in dat geval om een bestand in hogere resolutie aan te leveren. Voor meer info, klik hier.

Welke punten worden NIET gecontroleerd bij een professionele controle?

Indien je kiest voor een professionele controle (tegen een kost van €4,99 excl. BTW), ondergaat jouw bestand een grondige controle door onze prepress-afdeling voor het gedrukt wordt. De volgende zaken worden echter niet gecontroleerd:

  • Beelden: We respecteren de opmaak van jouw bestand en zullen er dus ook niets aan wijzigen.
  • Teksten: Er is geen spellingscontrole voorzien. Staat er een typfout in je bestand, zal dat ook zo gedrukt worden.
  • Kleuren: Kleuren die onderdeel uitmaken van de opmaak, worden niet gecontroleerd. Staat er ergens een kleurvlak dat er niet hoort, wordt dit niet aangepast.

LEVERING

Kan ik kiezen wanneer mijn drukwerk geleverd wordt?

Neen, je kan het exacte moment waarop je drukwerk geleverd wordt niet kiezen. Alle bestellingen worden aan huis geleverd door bpost. Ze kunnen geen exact tijdstip doorgeven.

Wat is de levertermijn van mijn bestelling?

De levertermijn van je bestelling hangt af van het gekozen product. De meeste producten zijn reeds de dag na je bestelling klaar voor verzending en worden de dag nadien geleverd. De geschatte leveringstermijn van het gekozen product vind je steeds op de productpagina’s op onze website.

Hoe kan ik de status van mijn levering opvolgen?

Je wordt door ons op de hoogte gehouden van het verloop van je bestelling aan de hand van mails. Je kan de status ook opvolgen op je persoonlijke klantenpagina op onze website. In de rubriek "mijn bestellingen" zie je een overzicht van al je bestellingen. Daar staat de status van je bestelling vermeld. Als je op het ordernummer van je bestelling klikt, krijg je een gedetailleerd overzicht van de bestelling. Je krijgt ook een e-mail om je op de hoogte te houden van de status van je bestelling.

Waar vind ik het bpost tracking nummer?

Je krijg dit nummer automatisch toegestuurd via email. Krijg je de mail niet, kijk dan zeker even je spamfolder na.

Kan ik mijn drukwerk neutraal (blanco) laten versturen?

Je kan er voor kiezen dat je bestelling neutraal wordt geleverd. De verpakking van je drukwerk is dan nergens voorzien van onze naam of logo. Vink 'neutrale levering' aan bij het plaatsen van je bestelling, op de pagina waar je het leveringsadres selecteert.

Als ik niet thuis ben, wanneer wordt mijn drukwerk geleverd?

Als je niet thuis bent, neemt bpost de bestelling terug mee en wordt de bestelling bij het dichtstbijzijnde postpunt geleverd. Daar kan je je bestelling ophalen met het briefje dat bpost in de bus achterliet. Kom je de bestelling niet ophalen binnen de 14 dagen, dan wordt de bestelling automatisch terug naar ons verzonden. Is dit het geval, contacteer dan de klantendienst (078 15 01 01).

Kan mijn drukwerk in het buitenland geleverd worden?

Ja, dit is mogelijk. De verzendkosten en levertermijnen zijn afhankelijk van het land van bestemming en het gewicht van je drukwerk. Neem hiervoor contact op met de klantendienst.

Kan ik mijn drukwerk komen ophalen in de drukkerij?

Vanaf 16 februari 2016 lopen alle bestellingen via Flyer.be. Als je via Flyer.be bestelt, kan je je drukwerk ook in onze drukkerij of in één van onze FlyerStores ophalen.

BETALING

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Bij de bestelling kan je je drukwerk online betalen via: iDeal, PayPal, Maestro, Visa of Mastercard. Je kan ook kiezen om per overschrijving te betalen. De productie wordt opgestart van zodra je betaling bij ons is geregistreerd. Het is niet mogelijk om onder rembours of op factuur te betalen.

Kan ik achteraf betalen?

Al onze prijzen zijn berekend op voorafbetaling. Zo besparen we heel wat administratiekosten en kunnen we onze prijzen zo scherp houden. Dat is ook de reden waarom jouw betaling bij ons verwerkt moet zijn vooraleer je bestelling in productie kan gaan.

Waar kan ik nadien mijn facturen terugvinden?

Wanneer je bent ingelogd zie je bovenaan rechts een inlogboodschap 'Welkom ...' Hieronder vind je een knop 'Facturen' waar je alles in een overzicht kunt raadplegen.

POSTBEDELING VAN DRUKWERK

Ik wil graag mijn drukwerk laten bedelen. Hoe vraag ik een offerte op maat aan?

Wil je je drukwerk door ons laten bedelen? Dat kan! Vraag een offerte op maat aan via onze contactpagina. Vergeet niet de volgende gegevens te vermelden:

- Het onderwerp: een offerteaanvraag voor de postbedeling van drukwerk
- Welk drukwerk wil je verdelen? Folders, flyers, deurhangers,...
- De papiersoort, als je dit al weet
- Het formaat van het drukwerk
- De periode waarin het drukwerk bedeeld moet worden
- Een indicatie van de regio van bedeling. Heb je nog niet alle informatie over het verspreidingsgebied, geef dan een indicatie naar hoeveelheid.

Eens we deze gegevens ontvangen hebben, bezorgen wij je zo snel mogelijk een offerte.

DESIGN OP MAAT

Kan ik een ontwerp laten maken door een designer? En hoe ga ik te werk?

Naast drukwerk leveren wij ook designs op maat. Op basis van een korte omschrijving van jouw project, maken wij een offerte op.

Vraag een offerte op maat aan via onze contactpagina. Vergeet niet de volgende gegevens te vermelden:

- Het onderwerp: een offerteaanvraag voor design op maat
- Het type drukwerk (naamkaartje, flyer, affiche, sticker, brochure, vlag,...)
- Waarvoor zal het ontwerp gebruikt worden? Wat is de gewenste stijl?
- Het formaat van het drukwerk
- De tekst die er op moet komen
- Een vermelding van eventuele logo's of beelden die er in moeten verwerkt worden. Wij nemen contact met je op voor de aanlevering ervan.

Eens we deze gegevens ontvangen hebben, bezorgen wij je zo snel mogelijk een offerte.

Stansvormen

Kan ik om het even welke stansvorm voor mijn drukwerk bestellen?

Ja, wij kunnen elke stansvorm voor jou bestellen. We raden je wel om een formaat tussen A4 en A6 te kiezen: A5 is de ideale grootte. Bovendien zullen stansvormen met zeer grillige contouren een minder mooi resultaat geven dan strak afgelijnde vormen. Hoe eenvoudiger je kapvorm, hoe mooier het resultaat.

Als ik bij mijn volgende bestelling opnieuw gekapt drukwerk wil bestellen met dezelfde vorm
als de vorige keer, moet ik dan weer een stansvorm bestellen?

Natuurlijk niet! We houden de stansvorm gewoon voor je bij, je hoeft hem dus maar één keer aan te kopen.

Welk papiertype zouden jullie me aanraden voor mijn gekapt drukwerk?

Papier van 250 g/m² is ideaal om te kappen. Als je drukwerk steviger moet zijn of langer moet meegaan, kies je best voor papier van
400 g/m². Bij dit laatste papiergewicht kan je kiezen voor matte, glanzende of soft touch plastificatie. Ben je echt op zoek naar een luxueuze uitstraling voor je drukwerk, ga dan voor papier van 400 g/m² met matte plastificatie en UV spotlak.

Als ik een stansvorm bestel, is dat dan mijn eigendom?

De drukkerij blijft ten allen tijde eigenaar van de stansvorm en eventuele andere aangekochte middelen om de printopdracht van de klant te vervullen.

Roll-up banners

Wat is er veranderd aan onze roll-up banners sinds oktober 2014?

Het is alleen maar goed nieuws. Omdat we de kwaliteit van onze producten zeer belangrijk vinden, kozen we voor andere textieldoeken die nóg steviger en duurzamer zijn.

Wat verandert er voor de roll-up banner van 0,8 x 2 m?

Voor dit formaat gebruiken we nu een PVC/PET doek, een materiaal dat ook gebruikt wordt voor binnen- en buitenspandoeken. Het is erg duurzaam en geschikt voor alle situaties.

Wat verandert er voor de roll-up banners van 2 x 2 m, 2,5 x 2 m en 2 x 3 m?

Voor deze formaten gebruiken we nu een Ferrari Decolit-doek, speciaal ontworpen voor grote formaten. Doeken uit dit materiaal komen nooit bol te staan, wat soms kan gebeuren door tocht. Een extra voordeel is dat het geen licht doorlaat en het iets lichter is qua gewicht. Het is extreem scheurbestendig, voldoet aan de B1 brandnormering en is geschikt voor langdurig gebruik.

Last minute drukwerk

Hoe snel wordt mijn last minute drukwerk gedrukt?

Als je vóór 10u je bestelling plaatst (op voorwaarde dat je bestand correct is en je een online betaalmethode koos), wordt je drukwerk vandaag nog gedrukt en verzonden. Morgen kan je de levering bij je thuis of op het gewenste adres verwachten.

Wordt last minute drukwerk offset of digitaal gedrukt?

Omdat het heel snel moet gaan, wordt al het last minute drukwerk digitaal gedrukt. Dit heeft als voordeel dat we zonder problemen heel kleine oplages kunnen drukken.

"Folders zonder afloop", wat houdt dit concreet in?

Omdat het papier waarop de folders gedrukt worden niet meer bijgesneden wordt, kunnen we niet tot helemaal aan de rand drukken. Je zal dus altijd een witte boord rondom je folder hebben. Als je afbeeldingen of tekst op een witte achtergrond plaatst zal dit uiteraard geen probleem vormen, maar als je met volle kleurvlakken wil werken hou je hier best rekening mee.

Waarom betaal ik bij last minute drukwerk best NIET met overschrijving?

Je kan met een overschrijving betalen voor last minute drukwerk, maar de geschatte leverdatum wordt pas berekend na de verwerking van je betaling (wat met overschrijving 1 tot 3 dagen kan duren). Als je je drukwerk dus heel snel nodig hebt, betaal je best via één van de andere, online betaalmethodes.

Textielframes

Is er een verschil tussen het textieldoek voor het muur
textielframe, het dubbelzijdig staand textielframe en het hangend LED-frame?

Er is geen verschil tussen het textieldoek voor het muur textielframe en het dubbelzijdig staand textielframe. Dit is duurzaam polyester van 210 g/m². Het doek dat bij het LED-frame hoort is wel verschillend: deze laat meer licht door om de LED-verlichting tot zijn recht te laten komen. Dit doek is eveneens duurzaam van poyester, maar is iets lichter (190 g/m²).

Help, ik heb een vlek op mijn textieldoek! Wat nu gedaan?

Omdat het textieldoek zo duurzaam en kleurvast is, kan je het gerust afspoelen met (koud) water en daarna meteen weer aan het frame bevestigen indien gewenst.

Ik wil mijn staand, dubbelzijdig textielframe graag kantelen omdat mijn textieldoek
verticaal georiënteerd is. Kan ik de voetjes gewoon aan de korte zijde bevestigen?

Dat is mogelijk voor alle textielframes waarvan de zijdes korter zijn dan 2 meter. Je bevestigt de voetjes gewoon aan de korte zijde, zonder invloed op de stabiliteit. Voor textielframes met zijdes langer dan 2 m, vraag je best een offerte op maat aan. Dan bekijken we samen wat de beste oplossing is om de stabiliteit te blijven garanderen. Contacteer ons via info@Flyer.be of op het nummer 070 222 309.

Jullie bieden het muur textielframe met bevestigingsplaten aan, maar ik wil graag stalen
kabels om het frame op te hangen. Kan dat?

Ja, dat is mogelijk. Je vraagt hiervoor best een offerte op maat aan. Contacteer ons via info@Flyer.be of op het nummer 070 222 309.

Hoe is de verlichting bevestigd in het LED-frame?

De LED-verlichting is aan de achterzijde ingewerkt in het aluminium profiel rondom het textielframe.

Is er bij het hangend LED-frame gevaar voor brand?

Neen, absoluut niet. Het slimme LED-verlichtingssysteem geeft geen warmte af en is dus volledig veilig. Een bijkomende geruststelling: al onze textieldoeken zijn brandwerend.

Jullie bieden een LED-frame met bevestigingsplaten aan, maar ik wil graag stalen
kabels om het frame op te hangen. Kan dat?

Ja, dat is mogelijk. Je vraagt hiervoor best een offerte op maat aan. Contacteer ons via info@flyer.be of op het nummer 070 222 309.

Jullie bieden een LED-frame met bevestigingsplaten aan, maar ik wil graag voetjes aan
het frame zodat ik hem staand kan gebruiken. Kan dat?

Ja, dat is mogelijk. Je vraagt hiervoor best een offerte op maat aan. Contacteer ons via info@Flyer.be of op het nummer 070 222 309.

Minicards

Wat is het verschil in formaat tussen standaard visitekaartjes en minicards?

Standaard visitekaartjes zijn 85 x 55 m groot, terwijl minicards
75 x 30 mm meten.

Kan ik op minicards kiezen tussen een verticale en een horizontale lay-out?

Natuurlijk kan dat. Je kan kiezen tussen horizontale of verticale minicards op onze productpagina

Worden minicards ook recto verso bedrukt?

Absoluut, zowel de voorzijde als de achterzijde van je minicard wordt full color bedrukt.

Op welk papier worden minicards gedrukt?

We bieden je de keuze tussen een aantal verschillende papiersoorten: postkaartpapier van 290 g/m², ecopapier van 300 g/m² en verschillende types luxepapier van 400 g/m².

Welke afwerkingen zijn mogelijk bij minicards?

Bij het papier van 400 g/m² kan je kiezen voor mat papier, een glanzende plastificatie of een soft touch plastificatie. Daarnaast kan je de voorzijde en de achterzijde afwerken met UV spotlak.

Kan ik de minicards nog iets kleiner laten maken?

Dat kan, maar de optie bijsnijden wordt online niet standaard aangeboden. Hiervoor vraag je best een offerte op maat aan, op
070 222 309 of via info@Flyer.be.

ONLINE DRUKWERKWINKEL

Wat kost het opzetten van mijn eigen online drukwerkwinkel?

Het opzetten van een eigen drukwerkwinkel is volledig gratis.

Kan ik later nog meer templates wil toevoegen?

Dat kan zonder problemen, contacteer ons gewoon even en wij fiksen het.

Kan mijn huisstijl toegankelijk worden voor partijen die deze niet mogen gebruiken?

Neen. Jij bepaalt wie toegang krijgt. Enkel personen met een unieke login en paswoord kunnen drukwerk bestellen.

Is er een maximaal aantal personen die van mijn online drukwerkwinkel kunnen gebruik maken?

Er is geen limiet aan het aantal gebruikers. Je kan zelf bepalen hoeveel personen toegang moeten krijgen.

Kan je naast het aangegeven huisstijldrukwerk ook nog ander drukwerk bestellen?

Ja, dat kan. De gebruiker kan alle producten bestellen die beschikbaar zijn op onze website. Hij kan dus zowel producten bestellen waarvoor een template voorzien is, als producten zonder template.

Contacteer ons

Telefoon

078 15 01 01

€0,05/min tijdens piekuren
€0,025/min tijdens daluren
ma - vrij: 9u00 - 17u00

Onze kantoren

Korte gotevlietstraat 9
8000 Brugge

Zakelijk

BTW BE 0474 070 573
BE77 2200 4205 9842
BIC: GEBABEBB

 

 

Even geduld aub, de pagina is aan het laden.